در روش آموزشی مونته سوری برای کودکان از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

در روش آموزشی مونته سوری برای کودکان از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

ابزارهای مونته سوری شامل 26 قطعه است که با استفاده از تقویت حواس، همه حواس بجز بویایی و چشایی را تقویت می کند.

برای آموزش توانایی بینایی به کودک استوانه های چوبی داده می شود تا آن ها را در سوراخ هایی که در یک تخته سخت چوبی ایجاد شده است جای دهد. این بازی از دسته بازی های مونته سوری است که به درک اندازه ها و آموزش رنگ ها نیز کمک می کند


بیشتر...

زندگی عملی و مهارت های زندگی

زندگی عملی و مهارت های زندگی

در زندگی عملی کودک می آموزد که چگونه به صورت مستقل از عهده ی کارهای روزمره خودش برآید. به تنهایی غذا بخورد، به تنهایی به دستشویی برود و بدون نیاز به کمک دیگران بتواند خودش را تمیز نگه دارد، به تنهایی پیش غذایش را آماده کند یا لباس هایش را بپوشد. با استفاده از روش آموزشی مونته سوری تمامی این فعالیت ها باعث تقویت اعتماد به نفس کودک شده و مهارت دست هایش را افزایش می دهند. فراگیری مهارت های زندگی، اعتماد به نفس کودکان را افزایش می دهد و باعث می شود کودک در محیط های اجتماعی بتواند بهتر توانایی هایش را بروز دهد.


بیشتر...


روش مونته سوری از کجا آمد؟

روش مونته سوری از کجا آمد؟

روش آموزش مونته سوری از دل اشتیاق متولد شد. این روش حاصل تحقیق و مشاهده ی کودکان توسط اولین پزشک زن ایتالیایی به نام ماریا مونته سوری است. ماریا از دامان مادری حمایتگر پرورش یافت که او را برای تحصیل در رشته ی پزشکی به دانشگاه فرستاد. ماریا مونته سوری اولین پزشک زن ایتالیا شد اما به دلیل تبعیض بزرگ اجتماع، مراکز دولتی او را به خدمت نگرفتند.


بیشتر...

    بهبود آموزش مجازی ابتدایی

بهبود آموزش مجازی ابتدایی

آموزش موثر و هدفمند در فضای مجازی اهمیت بسیاری دارد چرا که در صورت ناکارا بودن تعلیمات برای دانش آموز و اولیای آنها، در فرایند آموزش و یادگیری اختلال به وجود می آید چه بسا زمینه را برای افت و یا ترک تحصیلی آنها نیز به وجود می آورد. در مقطع دبستان نیازمند آموزش صحیح و اصولی می باشیم تا دانش آموزان  مفاهیم پایه را به نحو بهتری فرا گیرند، تا توان و فرصت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند در غیر این صورت دانش آموزان خسارت های جبران ناپذیری را متحمل می شوند.


بیشتر...

    نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

انتخاب بستر آموزشی مناسب

 

پشرفت تکنولوژی و توسعه ی ابزارهای آن این فرصت را به معلمین می دهد که بتوانند با توجه به شرایط دانش آموزان و میزان امکانات در دسترس یک بستر آموزشی مناسب را برای تدریس و ارائه ی مطالب آموزشی و همینطور برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان انتخاب کنند. برنامه ها، پلتفرم های مختلف آموزشی تحت وب ،سامانه های آموزشی و پیام رسان های مختلف از جمله ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توان فضای آموزشی پویایی را برای دانش آموزان ابتدایی فراهم آورد.


بیشتر...

    آموزش مجازی دروس ابتدایی

آموزش مجازی دروس ابتدایی

به صورت کلی اهمیت آموزش و یادگیری در پایه ابتدایی به دلیل آنکه حکم زیر بنایی را در ساخت تعلیم و تربیت کشور دارد، نسبت به گذشته چندین برابر شده است. دبستان اولین محل موثر برای یادگیری دانش آموزان و پرورش استعداد و شکل گیری شخصیت آنها می باشد. لذا با تعطیلی مدارس در شرایط فعلی، آموزش مجازی در مدارس به ویژه مقطع ابتدایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


بیشتر...

والدین جدی و قاطع

والدین جدی و قاطع

قاطعیت و جدیت والدین در انجام کارها نقش تعیین کننده ای در حرف شنوی بچه ها در انجام کارهایشان از جمله تکالیف درسی دارد. والدینی که قاطع و مصمم هستند، کارهایشان را به موقع انجام می دهند، در واقع الگوی عملی در اختیار کودک قرار می دهند. کودک باید بداند که اگر قرار است کاری را انجام بدهد، دلیلی ندارد بهانه تراشی کند یا به دنبال راه فرار بگردد زیرا هر کس در منزل وظیفه ای دارد که باید انجام بدهد.


بیشتر...

    چگونه لجبازی کودکان را کنترل کنیم؟

چگونه لجبازی کودکان را کنترل کنیم؟

به گفته دکتر هاشمیان نژاد اگر می خواهید مانع از لجبازی کودک شوید به احساسات او توجه کنید. وقتی خسته، بی حوصله یا کسل است، او را درک کنید با وی همدلی و تاکید کنید که می دانید چقدر مشق نوشتن در این شرایط سخت است اما او باید این کار را انجام دهد.


بیشتر...

    آیا سخت گیری در انجام تکالیف لازم است؟

آیا سخت گیری در انجام تکالیف لازم است؟

وجه به تفاوت کودکان از سوی والدین امر بسیار مهمی است و نباید برای کودکان ضعیف تر سختگیری بی جا کرد. بعضی کودکان کندتر هستند و نیاز به زمان بیشتری برای نوشتن دارند، برخی دیرتر درس را متوجه می شوند و برخی علاقه کمتری نسبت به یک درس نشان می دهند.


بیشتر...