در حال بارگذاری ...
نوشته شده در 19 آبان 1401، ساعت 08:21

نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

خلاصه مطلب

انتخاب بستر آموزشی مناسب

 

پشرفت تکنولوژی و توسعه ی ابزارهای آن این فرصت را به معلمین می دهد که بتوانند با توجه به شرایط دانش آموزان و میزان امکانات در دسترس یک بستر آموزشی مناسب را برای تدریس و ارائه ی مطالب آموزشی و همینطور برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان انتخاب کنند. برنامه ها، پلتفرم های مختلف آموزشی تحت وب ،سامانه های آموزشی و پیام رسان های مختلف از جمله ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توان فضای آموزشی پویایی را برای دانش آموزان ابتدایی فراهم آورد.

    نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

 

انتخاب بستر آموزشی مناسب

 

پشرفت تکنولوژی و توسعه ی ابزارهای آن این فرصت را به معلمین می دهد که بتوانند با توجه به شرایط دانش آموزان و میزان امکانات در دسترس یک بستر آموزشی مناسب را برای تدریس و ارائه ی مطالب آموزشی و همینطور برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان انتخاب کنند. برنامه ها، پلتفرم های مختلف آموزشی تحت وب ،سامانه های آموزشی و پیام رسان های مختلف از جمله ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توان فضای آموزشی پویایی را برای دانش آموزان ابتدایی فراهم آورد.

 

    برقراری ارتباط تصویری و کلامی اولین قدم برای آموزش می باشد به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی پایه اول و دوم که در سال های اولیه تحصیل خود هستند. استفاده از پیام رسان ها و آموزش تحت وب این امکان را به معلمین می دهد که ضمن انتشار محتوای آموزشی، ارتباط تصویری و کلامی موثری با دانش آموزان خود داشته باشند که این امکان در #دبستان_و_پیش_دبستانی_دخنرانه_آموزش_پیشرو  کاملا محیا شده است.

 

    

 

 

تولید محتوای آموزشی متناسب دانش آموزان

 

بخش عظیمی از یادگیری از طریق عمل شنیدن و مشاهده صورت می گیرد بنابراین ارائه ی محتوای سمعی و بصری عملکرد دانش آموزان را بهبود بخشیده و سرعت یادگیری آنان را افزایش می دهد. محتوای درسی مناسب برای آموزش مجازی در دبستان شامل فیلم های کمک آموزشی، ویدیو های آموزشی ضبط شده توسط معلم، فایل های صوتی-تصویری و کاربرگ های دبستان می باشد.

 

مفهومی بودن و آموزش غیر مستقیم مطالب درسی اهمیت بسیاری در فرایند یادگیری دارد. بدان جهت که سبب نهادینه شدن و تثبیت مفاهیم آموزشی در ناخودآگاه دانش آموز می شود. همینطور محتوای خلاقانه و متناسب با علایق و سن دانش آموزان زمینه را برای فراگیری بهتر مطالب درسی فراهم می کند.

 

به عنوان مثال شاید تدریس مجازی ریاضی دبستان کار دشواری به نظر برسد اما واقعیت این است که ضبط یک فیلم آموزشی که مباحث ابتدایی ریاضی به صورت داستان محور توضیح داده می شود و یا استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف آموزش مجازی ریاضی را امری آسان و امکان پذیر می کند. که البته در دبستان دخترانه آموزش پیشرو تدریس این دروس تخصصی از طریق ارتباط تصویری با دانش آموزان و استفاده از ابزار های کمک آموزشی انجام می شود.

تشکیل گروه های تعاملی

 

دانش آموزان در مقطع دبستان علاوه بر کسب توانایی خواندن و نوشتن و سایر مطالب آموزشی نیازمند یادگیری مهارت های اجتماعی نیز می‌باشند و بخشی از اصول اولیه زندگی را در این دوره کسب میکنند. دانش آموزان در این مقطع باید کارگروهی، مشارکت، تفکرخلاق، مهارت حل مساله و تصمیم گیری را نیز یاد بگیرند.

 

با تهیه برنامه آموزشی مطابق با سرفصل های کتاب درسی و درنظر گرفتن مباحث مرتبط و استفاده از فیلم ها یا انیمیشن های آموزشی کوتاه زمینه را برای رشد شخصیتی و توسعه فردی دانش آموزان فراهم کنند.

 

به عنوان مثال در این گروه های تعاملی می توان چالش های مختلفی را به اجرا گذاشت، از دانش آموزان بخواهید با وسایل دور ریختنی یک کاردستی درست کنند و تصویر آن را در گروه به اشتراک بگذارند و یا در مناسبت های مختلف از آنها بخواهید کارهای فرهنگی و هنری انجام دهند. ما در دبستان آموزش پیشرو هر هفته فعالیت های این چنینی با استفاده از فیلم های آموزشی و مرتبط با دروس داده شده برای بچه ها در نظر گرفته ایم.

 

 

نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

ویراستار مدرسه
عمومی
19 آبان 1401۲۰ دقیقه مطالعه
خلاصه مطلب

انتخاب بستر آموزشی مناسب

 

پشرفت تکنولوژی و توسعه ی ابزارهای آن این فرصت را به معلمین می دهد که بتوانند با توجه به شرایط دانش آموزان و میزان امکانات در دسترس یک بستر آموزشی مناسب را برای تدریس و ارائه ی مطالب آموزشی و همینطور برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان انتخاب کنند. برنامه ها، پلتفرم های مختلف آموزشی تحت وب ،سامانه های آموزشی و پیام رسان های مختلف از جمله ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توان فضای آموزشی پویایی را برای دانش آموزان ابتدایی فراهم آورد.

    نکاتی که قبل از شروع آموزش مجازی باید به آن ها توجه کرد.

 

انتخاب بستر آموزشی مناسب

 

پشرفت تکنولوژی و توسعه ی ابزارهای آن این فرصت را به معلمین می دهد که بتوانند با توجه به شرایط دانش آموزان و میزان امکانات در دسترس یک بستر آموزشی مناسب را برای تدریس و ارائه ی مطالب آموزشی و همینطور برقراری ارتباط موثر با دانش آموزان انتخاب کنند. برنامه ها، پلتفرم های مختلف آموزشی تحت وب ،سامانه های آموزشی و پیام رسان های مختلف از جمله ابزارهایی هستند که با استفاده از آنها می توان فضای آموزشی پویایی را برای دانش آموزان ابتدایی فراهم آورد.

 

    برقراری ارتباط تصویری و کلامی اولین قدم برای آموزش می باشد به ویژه برای دانش آموزان ابتدایی پایه اول و دوم که در سال های اولیه تحصیل خود هستند. استفاده از پیام رسان ها و آموزش تحت وب این امکان را به معلمین می دهد که ضمن انتشار محتوای آموزشی، ارتباط تصویری و کلامی موثری با دانش آموزان خود داشته باشند که این امکان در #دبستان_و_پیش_دبستانی_دخنرانه_آموزش_پیشرو  کاملا محیا شده است.

 

    

 

 

تولید محتوای آموزشی متناسب دانش آموزان

 

بخش عظیمی از یادگیری از طریق عمل شنیدن و مشاهده صورت می گیرد بنابراین ارائه ی محتوای سمعی و بصری عملکرد دانش آموزان را بهبود بخشیده و سرعت یادگیری آنان را افزایش می دهد. محتوای درسی مناسب برای آموزش مجازی در دبستان شامل فیلم های کمک آموزشی، ویدیو های آموزشی ضبط شده توسط معلم، فایل های صوتی-تصویری و کاربرگ های دبستان می باشد.

 

مفهومی بودن و آموزش غیر مستقیم مطالب درسی اهمیت بسیاری در فرایند یادگیری دارد. بدان جهت که سبب نهادینه شدن و تثبیت مفاهیم آموزشی در ناخودآگاه دانش آموز می شود. همینطور محتوای خلاقانه و متناسب با علایق و سن دانش آموزان زمینه را برای فراگیری بهتر مطالب درسی فراهم می کند.

 

به عنوان مثال شاید تدریس مجازی ریاضی دبستان کار دشواری به نظر برسد اما واقعیت این است که ضبط یک فیلم آموزشی که مباحث ابتدایی ریاضی به صورت داستان محور توضیح داده می شود و یا استفاده از ابزارهای آموزشی مختلف آموزش مجازی ریاضی را امری آسان و امکان پذیر می کند. که البته در دبستان دخترانه آموزش پیشرو تدریس این دروس تخصصی از طریق ارتباط تصویری با دانش آموزان و استفاده از ابزار های کمک آموزشی انجام می شود.

تشکیل گروه های تعاملی

 

دانش آموزان در مقطع دبستان علاوه بر کسب توانایی خواندن و نوشتن و سایر مطالب آموزشی نیازمند یادگیری مهارت های اجتماعی نیز می‌باشند و بخشی از اصول اولیه زندگی را در این دوره کسب میکنند. دانش آموزان در این مقطع باید کارگروهی، مشارکت، تفکرخلاق، مهارت حل مساله و تصمیم گیری را نیز یاد بگیرند.

 

با تهیه برنامه آموزشی مطابق با سرفصل های کتاب درسی و درنظر گرفتن مباحث مرتبط و استفاده از فیلم ها یا انیمیشن های آموزشی کوتاه زمینه را برای رشد شخصیتی و توسعه فردی دانش آموزان فراهم کنند.

 

به عنوان مثال در این گروه های تعاملی می توان چالش های مختلفی را به اجرا گذاشت، از دانش آموزان بخواهید با وسایل دور ریختنی یک کاردستی درست کنند و تصویر آن را در گروه به اشتراک بگذارند و یا در مناسبت های مختلف از آنها بخواهید کارهای فرهنگی و هنری انجام دهند. ما در دبستان آموزش پیشرو هر هفته فعالیت های این چنینی با استفاده از فیلم های آموزشی و مرتبط با دروس داده شده برای بچه ها در نظر گرفته ایم.